Izrada web sajta – trendovi u 2020.

Izrada sajta je obično prva stanica online postojanja vašeg biznisa. Funkcionalan i moderan sajt koji radi za vas 24/7, privlači posetioce i uspešno ih generiše u kupce je ono što vam je potrebno.
Trendovi u izradi sajtova menjaju se iz godine u godinu. Uglavnom prate tehnološke i kulturološke inovacije. Da bi vas voleo Google, ali i posetioci web sajta potrebno je ispratiti novine, ali ne po svaku cenu. Uvek bi trebalo imati na umu da ne postoji univerzalna formula dobrog web sajta primenjiva na sve delatnosti i situacije. Slepo praćenje novina u web dizajnu može često doneti više štete nego koristi.

 

Šta je novo u novoj godini kod izrade sajtova:

Minimalizam i jednostavnost u izradi sajtova i navigaciji je dominantan stil već nekoliko godina unazad. Web dizajneri se trude da uklone sve manje bitne elemente koji skreću pažnju i ostave samo informacije ključne za korisnika. Život minimalističkom dizajnu sajtova daje poseban način gradiranja boja, nazvan Gradient 2.0. Nijanse jedne boje koriste se kao podloga i način za isticanje bitnih elemenata.

Futurističke boje sa efektima sjaja ili interaktivni 3D elementi takođe će biti česta pojava na modrenim web stranicama u ovoj godini.

Apstraktne ilustracije su idealan način da se istaknete među konkurencijom i postanete prepoznatljivi među klijentima. Kreativnost je poželjna u meri da ciljna grupa može jasno prepoznati informaciju kojom brend komunicira.

Boldirani fontovi su način isticanja naslova ili važnih informacija. Sigurno ste to već primetili u mobilnim aplikacijama. Naravno, trebalo bi voditi računa da se ne pretera sa njihovom upotrebom, jer će onda izgubiti osnovnu ulogu skretanja pažnje na ključne poruke. Takođe, važno je birati jednostavne i čitljive fontove. Sans serif je preporuka većine svetskih web dizajnera.

Emocija uz funkcionalnost. Web dizajn je način komunikacije, a ono što trendovi u izradi sajtova za 2020. preporučuju je izazivanje određenih emocija kod posetilaca sajta. Neutralni dizajn ustupa mesto web dizajnu sa emotivnim uticajem na ciljnu grupu.

Tamne teme i pozadine, sigurno ste primetili ovaj trend kod nekih velikih svetskih kompanija. Posetiocu je dat alat da prilagodi svetlost teme. Svetli elementi i kontrasti koriste se za isticanje centralnih informacija, a dark mode je izuzetno moderan u web dizajnu.

Nesavršenosti koje ističu individualnost, poput crteža crtanog slobodnom rukom ili pisanja daju dušu i život web sajtovima ali i brendu koji predstavljaju. Posebno se ističe miksovanje realne fotografije sa grafikama.
Sve što doprinosi user friendly iskustvu je dobro došlo na modernim sajtovima. Chatbots i virtuelni asistenti koji pomažu i u svakom trenutku odgovaraju na pitanja, obezbeđuju posetiocima relevantne informacije pa će svakako biti maksimalno korišćeni.